ΚΑΤΑΡΡΙΠΤΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ

Δεν χάνω βάρος

Ορισμένοι άνθρωποι μπορεί να αποκτήσουν την εμμονή του συνεχούς ζυγίσματος κατά τη διάρκεια της δίαιτας. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι το βάρος σας έχει διακυμάνσεις κατά τις διαφορετικές ώρες της ημέρας, της εβδομάδας και του μήνα. Ζυγίζετε τον εαυτό σας μόνο μια φορά την εβδομάδα και πάντα την ίδια ώρα. Με τον τρόπο αυτό θα έχετε πιο σταθερές μετρήσεις.
 
Αν και ένα κιλό λίπους ζυγίζει όσο και ένα κιλό μυϊκού ιστού, να θυμάστε ότι το λίπος είναι πολύ πιο ογκώδες και καταλαμβάνει περίπου 18% περισσότερο χώρο από ότι ο μυϊκός ιστός. Συνεπώς, πρέπει να έχετε στο μυαλό σας ότι εάν αθλείστε τακτικά είναι πιθανό να μην χάσετε βάρος σε μια εβδομάδα, αλλά θα αισθανθείτε τα παντελόνια σας πιο φαρδιά, καθώς το σώμα σας θα είναι πιο αδύνατο. Στην περίπτωση αυτή οι μετρήσεις του σώματος μπορεί να αποτελούν καλύτερη ένδειξη της προόδου σας.
 
Το πώς νιώθετε είναι το σημαντικότερο όλων. Εάν έχετε αλλάξει τις διατροφικές σας συνήθειες προς το καλύτερο και έχετε αυξήσει τη σωματική σας δραστηριότητα, θα αισθανθείτε καλύτερα και η απώλεια βάρους θα ακολουθήσει. Να θυμάστε ότι η απότομη απώλεια βάρους προκαλεί το φαινόμενο του yo-yo και επομένως θα επωφεληθείτε περισσότερο από μια βραδύτερη, αλλά διατηρήσιμη απώλεια βάρους.
 
Η απώλεια βάρους δεν είναι εύκολη υπόθεση. Οι άνθρωποι είναι έτσι πλασμένοι ώστε να αναζητούν και να προσλαμβάνουν την τροφή τους. Λόγω του τρόπου με τον οποίο έχουμε εξελιχθεί, το αίσθημα της πείνας είναι αυτόματο και αυτονόητο, αλλά πολύ πιο δύσκολα αντιλαμβανόμαστε ότι είμαστε πλήρεις. Απλώς σκεφτείτε πόσο δύσκολο είναι να παραλείψουμε ένα γεύμα και πόσο εύκολο είναι να ενδώσουμε σε ένα νοστιμότατο γλυκό μετά από ένα μεγάλο γεύμα.
 
Η προσπάθεια για απώλεια βάρους μπορεί να εξελιχθεί σε πραγματικό αγώνα και συνήθως βρίσκουμε δικαιολογίες γιατί δεν αδυνατίζουμε. Παρακάτω εξηγούμε τους πραγματικούς λόγους που τα περιττά κιλά δεν απομακρύνονται:
 
Πεινάω συνέχεια
Προτού φάτε οτιδήποτε, αναρωτηθείτε: πεινάω πραγματικά; Πολλοί άνθρωποι μπερδεύουν την δίψα με την πείνα. Για το λόγο αυτό πιείτε ένα ποτήρι νερό και δείτε εάν αυτό βοηθάει. Πίνετε νερό τακτικά ώστε να διατηρείται ο οργανισμός σας ενυδατωμένος, γεγονός το οποίο θα σας βοηθήσει όχι μόνο στη μείωση της ποσότητας τροφής που καταναλώνετε αλλά και στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου. Στην περίπτωση που απλώς βαριέστε, το φαί δεν θα βοηθήσει.
 
Δεν έχω ψυχική δύναμη
Η απώλεια βάρους είναι δύσκολη υπόθεση και όλοι περιστασιακά παρεκκλίνουμε. Το μυστικό είναι να μην αφήνετε τα εμπόδια να σας βγάζουν τελείως εκτός προγράμματος. Γιατί δεν γράφετε σε ένα χαρτί τους λόγους που αρχικά σας οδήγησαν να πάρετε την απόφαση να χάσετε βάρος; Μπορείτε να ανατρέχετε στο χαρτί αυτό κάθε φορά που δεν είστε σε καλή ψυχολογική κατάσταση.
 
Το βάρος μου επανέρχεται σιγά σιγά
Η σταδιακή αύξηση του βάρους μπορεί να είναι το αποτέλεσμα τσιμπολογήματος κατά τη διάρκεια της ημέρας, εκτός της συνηθισμένης ώρας φαγητού, χωρίς απαραίτητα να συνειδητοποιείτε τι φάγατε, γεγονός το οποίο μπορεί να είναι αρκετό ώστε να ωθήσει την πρόσληψη θερμίδων πάνω από το επιτρεπτό επίπεδο. Για να αποφύγετε το ενδεχόμενο αυτό, τηρήστε ένα εβδομαδιαίο αρχείο του καθετί που τρώτε, των μεγεθών των μερίδων και των σωματικών ασκήσεων που κάνατε την εβδομάδα αυτή και καταγράψτε αυτές τις πληροφορίες σε ένα διάγραμμα. Μπορείτε να κατεβάσετε ένα ημερολόγιο από εδώ. Αυτό θα σας βοηθήσει να εστιάσετε στις μικρές αλλαγές που βοηθούν στην απώλεια βάρους, ή οδηγούν στην επαναπρόσληψή του.
 
Έχω βραδύ μεταβολισμό
Όλοι μπορούν να αυξήσουν το μεταβολισμό τους και να τον κάνουν πιο αποτελεσματικό – η τακτική άσκηση είναι ο καλύτερος τρόπος, ωστόσο η αλλαγή των διατροφικών σας συνηθειών μπορεί επίσης να βοηθήσει. Για να χάσετε βάρος πρέπει απλώς να καίτε περισσότερες θερμίδες από αυτές που προσλαμβάνετε μέσω της τροφής και των υγρών που καταναλώνετε καθημερινά.
 
Δεν προλαβαίνω να αθληθώ
Έρευνες έχουν δείξει ότι οποιαδήποτε μορφή άσκησης είναι καλύτερη από καθόλου άσκηση – ακόμα και το να χρησιμοποιείτε καθημερινά τις σκάλες έναντι του ασανσέρ μπορεί να βοηθήσει. Γιατί δεν βρίσκετε ένα σύντροφο για τη γυμναστική σας; Έτσι η άσκηση γίνεται πιο ευχάριστη και θα σας βοηθήσει να βρείτε χρόνο για να την κάνετε.